Сучасний урок у початковій школі має відповідати новим освітнім стандартам та спрямовуватись на всебічний розвиток дитини
Дата: 30.01.2025 09:56
Кількість переглядів: 32
Він повинен бути цікавим, інтерактивним і враховувати вікові та психологічні особливості учнів.
Приклад мого сучасного знайдете прикріпленим у коментарях, буду рада, якщо поділитесь також своїми конспектами або прикладами цікавих вправ!
Розглянемо основні риси сучасного уроку включають такі аспекти.
Інтеграція знань:
- поєднання декількох предметів у межах одного уроку (наприклад, математика і інформатика) або проведення тематичних днів. Питання інтеграції у початковій школі детально розглядали у Спільноті у рубриці “Чат з експертом”, посилання у коментарях;
- вивчення тем у зв’язку з реальним життям (наприклад, екологічні проблеми, соціальні питання).
Інтерактивність і робота в команді:
- використання інтерактивних методів: дидактичні ігри, робота в групах, проєкти;
- залучення дітей до співпраці, розвиток навичок комунікації.
Використання технологій:
- використання електронних підручників, планшетів, інтерактивних дощок (під час опитування або планшети під час закріплення, коли діти скануватимуть QR-коди, переходячи на практичні завдання);
- використання освітніх платформ і додатків для дистанційного навчання або додаткових завдань, таких як Classroom, Moodle, Microsoft Teams, Discord, Zoom.
Індивідуальний підхід:
- урахування особистих потреб та темпу навчання кожної дитини;
- використання диференційованих завдань, щоб підтримувати як сильних учнів, так і тих, хто потребує більше уваги;
- застосовуйте універсальний дизайн навчання в освітньому процесі. Детальніше познайомитись з ним можна курсі “Цифровий учитель”.
Формування ключових компетентностей:
- розвиток критичного мислення, креативності, вміння вирішувати проблеми;
- виховання в дітей навичок емоційного інтелекту та соціальної відповідальності (вправи для розвитку емоційного інтелекту молодших школярів зможете знайти у коментарях).
Активне залучення учнів:
- урок має бути динамічним і цікавим, важливо чергувати активні і спокійні види діяльності (наприклад, гра і спостереження);
- використання методу «навчання через дію» (діти виконують практичні завдання або беруть участь у проєктах).
ОЦІНЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ, А НЕ ПОКАРАННЯ:
- формувальне оцінювання: учні отримують зворотний зв'язок, а не лише оцінку;
- само- і взаємооцінювання як елемент рефлексії.
Сучасний урок у початковій школі має бути не просто передачею знань, а засобом для формування особистості дитини, здатної активно взаємодіяти з навколишнім світом. Діліться у коментарях, як Ви створюєте сучасний урок.