Булінг в освітньому середовищі
Якщо ваша дитина стала замкнутою, вигадує причини, щоб не йти до школи, має прогули, у дитини різко погіршилася успішність – поговоріть з нею. Причина такої поведінки може бути не у лінощах, а в тому, що дитину ображають та цькують в навчальному закладі.
Також до видимих наслідків булінгу відносять: розлади сну, втрату апетиту, погіршення самопочуття, замкнутість, тривожність, низьку самооцінку, різку зміну звичної для дитини поведінки.
Якщо дитину шантажують у школі, вона може просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитись від агресора. Якщо у дитини часто псується одяг, інші речі або щось постійно зникає – це також може свідчити про булінг.
Якщо Ви маєте підозру, що дитина піддається булінгу – обережно почніть з нею розмову про це. Дайте дитині зрозуміти, що Вам можна довіряти, Ви її підтримаєте і допоможете знайти вихід із ситуації, що склалася.
Поясніть дитині, що не має нічого погано та ганебного у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку когось із дітей чи дорослих.
Якщо дитина не йде та контакт – зверніться за допомогою до класного керівника чи шкільного психолога. Можливо вони знають про проблеми дитини в навчальному закладі або ж стануть більш уважними до того, що відбувається з Вашою дитиною, щоб своєчасно розпізнати та запобігти булінгу.
«Важливо своєчасно виявити ознаки, які можуть свідчити про те, що дитина зазнає булінгу, — наголосила лекторка проєкту Оксана Мельниченко, — адже раннє втручання в ситуацію та надання допомоги учасникам булінгу суттєво знижує негативний вплив, який він може завдати».
______________
БФ «Голоси дітей» організував захід у рамках проєкту Relief to Protect (R2P) — «Проєкт з покращення захисту та механізмів ПЗПСП (психічного здоров’я та психосоціальної підтримки) для дітей, підлітків і їхніх сімей, які постраждали від конфлікту в Україні в Дніпропетровській, Запорізький та Харківській областях», за підтримки Plan International та за фінансування Федерального міністерства закордонних справ Німеччини (GFFO) (Auswärtiges Amt).