08.10.2024 - захід для вчителів історичної та громадянської освітньої галузі на тему «Основні зміни в оцінюванні результатів навчання учнів. Практичні ідеї для проведення різних видів оцінювання на уроках».
Центром професійного розвитку педагогічних працівників ЮМР в межах проведення тижня оцінювання в Новій українській школі відповідно запитів педагогічних працівників громади розпочато проведення індивідуальних консультацій та заходів в очному форматі та шляхом онлайн- трансляції.
08.10.2024 р. проведено захід для вчителів історичної та громадянської освітньої галузі на тему «Основні зміни в оцінюванні результатів навчання учнів. Практичні ідеї для проведення різних видів оцінювання на уроках».
- Для чого відстежувати не лише результат, а й шлях учня, яким він прийшов до цього результату?
- Чим відрізняється характеристика навчальної діяльності від характеристики результатів навчання? Та для чого їх розрізняти?
- Як тепер заповнювати журнали?
- А як підбивати підсумки за семестр?
- Як оцінити не лише знання, а й уміння, цінності, ставлення?
- У чому різниця між формувальним і підсумковим оцінюванням? Як вони допоможуть відстежувати не лише результат, а й шлях, яким учень до нього йде?
- Як оцінювати без оцінок і навіщо?
Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя.
Беручи до уваги воєнний стан, у якому перебуває наша країна, методичні рекомендації є гнучким інструментом для врахування можливостей та ситуацій, що виникають у ході освітнього процесу у реаліях сьогодення.
Таким чином, спираючись на статтю 54 Закону «Про освіту» щодо академічної свободи вчителя та закладу, учитель приймає рішення щодо:
- доцільності проведення діагностувальних робіт;
- доцільності виставлення тематичної оцінки за результатами поточного/формувального оцінювання (наприклад, у випадку, описаному в методичних рекомендаціях: «У разі відсутності учня/учениці на уроці у день проведення контролю певної групи загальних результатів, оцінку ставлять на основі педагогічного спостереження впродовж семестру». Тематична оцінка може слугувати результатом педагогічного спостереження, оскільки виставляється на основі поточних оцінок».
Консультантка ЦПРПП ЮМР Єрошенко Н.І. підготувала варіанти проведення оцінювання у класах НУШ, які були обговорені присутніми.
Всю інформацію заклад має продумати і затвердити рішенням педагогічної ради, враховуючи специфіку окремих предметів.