Як скласти освітню програму в ЗДО
https://oplatforma.com.ua/article/2813-yak-skladamo-osvtnyu-programu-vd-teor-do-praktiki
Як складаємо освітню програму: від теорії до практики
Джерело: https://ezavdnz.expertus.com.ua/814630
Освітня програма — обов’язковий документ закладу дошкільної освіти.
Педагогічні колективи мають право обирати для використання в роботі чинні освітні програми, перелік та особливості реалізації яких обговорює та схвалює педагогічна рада закладу дошкільної освіти.
У закладі освіти можна використовувати кілька комплексних і парціальних програм, відповідно до яких педагоги плануватимуть освітню діяльність.
Заклади дошкільної освіти можуть розробити власні освітні програми.
Наш заклад має групи загального типу, інклюзивні. Тому й освітню програму розробляємо відповідно до типу закладу. А як це робимо — читайте далі.
Спочатку теорія...
Під час розроблення освітньої програми керуємося листом МОН «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти» (лист від 09.12.2019 № 1/9-750).
2. Як розробляємо
Для закладів дошкільної освіти є широкий вибір програм (комплексних і парціальних). За ними можна якісно організовувати освітній процес як для дітей раннього віку, так і дошкільного. Програми рекомендовані або схвалені МОН до використання в закладах дошкільної освіти.
Перед початком кожного навчального року ми отримуємо лист від МОН з переліком програм. Тому наш педагогічний колектив вирішив обирати програми з цього переліку, а не розробляти самостійно.
Перший крок. Вихователь-методист вивчає зміст усіх програм. Інформацію узагальнює у таблиці. У ній зазначає особливості кожної програми, наявність
Повне або часткове копіювання публікацій журналу для розповсюдження без письмового
Перший крок. Вихователь-методист вивчає зміст усіх програм. Інформацію узагальнює у таблиці. У ній зазначає особливості кожної програми, наявність додатків, методичного забезпечення тощо. З інформацією ознайомлюється кожен педагог. Право вільного вибору ми забезпечуємо стовідсотково.
Другий крок. Для узагальнення інформації проводимо анкетування педагогів, які обирають програму чи програми з рекомендованого переліку. Педагоги мають дотримуватися правил:
одна комплексна програма — для кожної вікової групи;
комплексну програму не змінюємо посеред навчального року. Рекомендуємо педагогам не змінювати також комплексну програму, починаючи з молодшої групи, і до випуску дітей із закладу;
парціальна програма — за вибором педагога.
Третій крок. На засіданні педагогічної ради у серпні обговорюємо результати анкетування. Вихователь-методист ознайомлює з проєктом освітньої програми закладу. Педагогічна рада її схвалює.
Четвертий крок. Директор закладу затверджує освітню програму.
П’ятий крок. Освітню програму розміщуємо на інформаційному стенді закладу та на сайті.
Перейдімо до практики...
3. Як оформлюємо
Єдиних вимог до оформлення освітньої програми немає.